Obchodní podmínky

pro nákup zboží - brusných kotoučů

I. Všeobecné ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) fyzické osoby podnikající pana Ing. Martina Pražáka, se sídlem Kpt. Jaroše 5572/35, 722 00 Ostrava, IČO: 681 99 384 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „obč.zák.“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen „kupující“) (kupující a prodávající společné též také jako „smluvní strany“) zejm. prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.brusivoprazak.cz (dále jen „webová stránka“).

1.2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy a jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, přičemž novým zněním nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

1.3. Obchodní podmínky jsou rovněž součástí nabídky prodávajícího dle bodu 3.4.3 obchodních podmínek.

1.4. Uzavřením kupní smlouvy (ve smyslu čl. III. obchodních podmínek) kupující potvrzuje, že se s obchodními podmínkami řádně a dostatečně seznámil, a že s nimi souhlasí.

1.5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek

1.6. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními obč.zák.

II. Uživatelský účet

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy.

2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. Uzavření kupní smlouvy

3.1. Veškerá prezentace zboží na webových stránkách je pouze informativního charakteru a prodávající tak není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 obč.zák. se nepoužije.

3.2. K uzavření smlouvy může dojít potvrzením objednávky ze strany prodávajícího ve smyslu čl. 3.3 těchto podmínek nebo potvrzení nabídky ze strany kupujícího ve smyslu 3.4 těchto obchodních podmínek.

3.3. Uzavření kupní smlouvy prostřednictvím webového rozhraní obchodu:

3.3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a jeho ceně. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

3.3.3. Pro objednání zboží kupující objednávané zboží „vloží“ do elektronického nákupního košíku a vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář („objednávka“) obsahuje zejména informace o:

a) objednávaném zboží,

b) kupní ceně zboží,

c) způsobu úhrady kupní ceny zboží,

d) požadovaném způsobu dodání zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

3.3.4. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „objednat“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce („elektronická adresa kupujícího“).

3.3.5. Kupující odesláním objednávky prohlašuje, že u prodávajícího závazně objednává zboží uvedené v objednávce, že se seznámil s obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí ve znění platném a účinném v okamžiku odeslání objednávky. Vyplnění všech údajů a náležitostí předepsaných ve formuláři je podmínkou platnosti objednávky.

3.3.6. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít smlouvu, zejm. pokud jsou údaje v objednávce neúplné, nebo je kupující osoba, která dříve podstatným způsobem porušila své povinnosti vůči prodávajícímu. Prodávající si dále vyhrazuje právo nepřijmout objednávku v případě zjevné tiskové chyby týkající se ceny, popisu či obrázku zboží uvedeného na webové stránce.

3.3.7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.3.8. Kupní smlouva je uzavřena doručením přijetí objednávky (akceptací), které je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího.

3.4. Další způsob uzavření kupní smlouvy:

3.4.1. Kupující může rovněž, zejm. v případě zájmu o koupi zboží, které není nabízeno prostřednictvím webového rozhraní obchodu, či není skladem, učinit nezávaznou poptávku zboží (dále jen „poptávka“), a to následujícími způsoby:

a) prostřednictvím poptávkového formuláře umístěného na webové stránce; nebo

b) prostřednictvím e-mailové zprávy adresované na e-mailovou adresu prodávajícího (info@brusivoprazak.cz);

c) telefonicky na čísle +420 777 277 559; či

d) osobně ve výrobním místě prodávajícího na adrese Kpt. Jaroše 5572/35, 722 00 Ostrava (dále jen „prodejna“).

Poptávka má informativní charakter a nejedná se o návrh na uzavření kupní smlouvy.

3.4.2. V poptávce uvede kupující zejména své jméno a příjmení, a svou e-mailovou adresu, prostřednictvím které bude mezi smluvními stranami probíhat veškerá další závazná komunikace, pokud nebude mezi smluvními stranami ujednáno jinak.

3.4.3. Na základě poptávky, příp. následné navazující e-mailové, telefonické či osobní komunikace, učiní prodávající kupujícímu nabídku („nabídka“), kterou zašle na e-mailovou adresu kupujícího. Při tvorbě nabídky není prodávající vázán poptávkou. Nabídka obsahuje zejména informace o:

a) objednávaném zboží,

b) kupní ceně zboží,

c) způsobu úhrady kupní ceny zboží,

d) způsobu dodání zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží.

Součástí nabídky jsou rovněž tyto obchodní podmínky. Tato nabídka je závazným návrhem na uzavření kupní smlouvy. Prodávající není povinen nabídku kupujícímu učinit, a rovněž kupující není povinen nabídku prodávajícího přijmout.

3.4.4. Pokud kupující s nabídkou prodávajícího souhlasí, může následně prostřednictvím e-mailové zprávy adresované prodávajícímu nabídku potvrdit, a to nejpozději do 7 dnů od odeslání nabídky prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Tímto potvrzením nabídky ze strany kupujícího dochází k uzavření kupní smlouvy.

3.4.5. Prodávající potvrdí obdržení potvrzení nabídky ze strany kupujícího tak, že jej o tom vyrozumí zprávou zaslanou na elektronickou adresu kupujícího.

3.5. Kupní smlouva a všechny její součásti budou uloženy v elektronickém archivu prodávajícího, přičemž kupující, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 obč.zák., tedy každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím, má k těmto údajům přístup na základě písemné žádosti.

3.6. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

3.7. Kupující je povinen v jakékoliv komunikaci s prodávajícím uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje uvedené v poptávce jsou prodávajícím považovány za správné a pravdivé. Prodávající tak nenese odpovědnost za jakoukoli vzniklou škodu, pokud kupující uvede nesprávné či nepřesné údaje.

IV. Kupní cena a platební podmínky

4.1. Kupní cena zboží a náklady spojené s dodáním zboží jsou uvedeny v kupní smlouvě. Kupující se uzavřením kupní smlouvy zavazuje uhradit kupní cenu a náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.2. Kupní cenu může kupující uhradit dle podmínek uvedených v kupní smlouvě jedním z následujících způsobů:

4.2.1. bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2901366498/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“), nebo

4.2.2. na dobírku,

4.2.3. v individuálních případech na fakturu, avšak pouze dle uvážení prodávajícího.

4.3. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.

4.4. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, současně je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.5. Kupující bere na vědomí, že v případě bezhotovostní platby, bude zboží dodáno až po řádném uhrazení kupní ceny na účet prodávajícího.

V. Dodání zboží

5.1. Způsob dodání zboží je uveden v kupní smlouvě. Prodávající umožňuje následující způsoby dodání zboží:

a) osobní odběr na prodejně;

b) doručení prostřednictvím přepravní služby PPL na místo určené v kupní smlouvě.

5.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené v nabídce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě osobního odběru na prodejně je kupující povinen převzít zboží do 10 pracovních dnů ode dne, kdy je prodávajícím vyrozuměn, že zboží je připraveno k převzetí, přičemž prodávající o tomto vyrozumí kupujícího e-mailem na elektronickou adresu kupujícího.

5.3. Termín dodání zboží bude orientačně uveden v kupní smlouvě, přičemž prodávající o přesném termínu dodání zboží vždy rovněž vyrozumí kupujícího e-mailem na elektronickou adresu kupujícího.

5.4. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny.

5.5. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží, případně v okamžiku, kdy si kupující zboží nepřevzal, ačkoliv si jej převzít měl a mohl, a zároveň mu prodávajícím bylo umožněno se zbožím nakládat.

5.6. Ztráta nebo poškození zboží, k nimž došlo po přechodu nebezpečí na kupujícího, nezbavují kupujícího povinnosti zaplatit cenu zboží, ledaže ztráta nebo poškození byly způsobeny jednáním nebo opomenutím prodávajícího.

5.7. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v kupní smlouvě, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.8. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.

VI. Práva z vadného plnění

6.1. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího nebo vada později vzniklá, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí těmito obchodními podmínkami a v ostatním ustanoveními obč.zák.

6.2. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci, přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství a zkontroluje, že je zboží nepoškozeno. V případě zjištění jakýchkoliv závad je kupující povinen toto neprodleně oznámit prodávajícímu a je oprávněn takové zboží nepřevzít. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od prodávajícího převezme, je nezbytné poškození popsat v dodacím listu. Porušením této povinnosti zanikají práva kupujícího z vadného plnění; to neplatí je-li kupujícím spotřebitel.

6.3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

a) má zboží vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se plnění tohoto druhu obvykle používá,

c) zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a

e) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

6.4. Ustanovení uvedená v čl. 6.3 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

6.5. Vada je podstatným porušením kupní smlouvy, pokud o ní prodávající již při uzavření kupní smlouvy věděl nebo musel vědět, že druhá smluvní strana by kupní smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

6.6. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:

a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,

b) na odstranění vady opravou zboží,

c) na přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy.

6.7. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z ceny zboží. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z ceny zboží nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží. Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z ceny zboží anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

6.8. Kupující je povinen vadu u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Jde-li o vadu skrytou, je kupující povinen ji u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží. V reklamaci nebo bez zbytečného odkladu po ní sdělí kupující prodávajícímu, jaké právo z vadného plnění si zvolil. Pokud tak neučiní včas, má i v případě vadného plnění, které je podstatným porušením kupní smlouvy, pouze práva dle bodu 6.7. obchodních podmínek.

6.9. Za okamžik uplatnění práv z vadného plnění se považuje okamžik, kdy kupující oznámí vadu prodávajícímu. Náklady na uplatnění práv z vadného plnění hradí kupující, prodávající může po předchozí domluvě s kupujícím provést dopravu reklamovaného zboží na prodejnu na své náklady.

6.10. Uplatněním vady u prodávajícího se kupující nezprošťuje povinnosti zaplatit cenu zboží. Ustanovení § 2108 obč.zák. se nepoužije. Ustanovení tohoto bodu se nepoužije, je-li kupujícím spotřebitel.

6.11. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jej obdržel. To neplatí:

a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,

b) použil-li kupující zboží ještě před objevením vady,

c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu svým konáním nebo opomenutím, nebo

d) prodal-li kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li jej, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.

6.12. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na jeho provozovně. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající vyřídí reklamaci včetně odstranění vad bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem jeho reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje, jakož i o provedení opravy zboží a o době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží).

6.13. Kupující je povinen zboží převzít do jednoho měsíce od oznámení prodávajícího o vyřízení reklamace provedením opravy nebo odmítnutím reklamace. V případě nevyzvednutí zboží v této lhůtě, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 0,1 % denně z kupní ceny nevyzvednutého zboží. Prodávající oznámí kupujícímu vyřízení reklamace telefonicky, nebo e-mailem.

VII. Odstoupení od smlouvy

7.1. Kupující, je-li spotřebitelem, má právo bez udání důvodu od smlouvy odstoupit, a to nejpozději do 14 dní ode dne následujícího po dni, kdy kupující převezme zboží. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím této lhůty.

7.2. Kupující, je-li spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit mimo jiné od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.

7.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem na info@brusivoprazak.cz). Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový́ formulář, který je přístupný na webové stránce.

7.4. Je-li kupující spotřebitelem, platí, že:

7.4.1. po odstoupení od kupní smlouvy kupující bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu plnění, které od něj obdržel. Kupující je srozuměn s tím, že nese náklady vrácení zboží. Kupující je povinen zboží vrátit čisté, v dodaném kompletu, s veškerým příslušenstvím a nepoškozené. Je-li zboží poškozeno, je prodávající oprávněn nárok na náhradu škody jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení ceny zboží;

7.4.2. do 14 dnů od odstoupení vrátí prodejce kupujícímu všechny peněžní prostředky, které od něj přijal, a to včetně nákladů na dodání odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu. Prodávající není povinen peněžní prostředky vracet dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodejci odeslal. Kupující souhlasí s tím, že peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým byly poskytnuty.

7.5. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.

7.6. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy, pokud je kupující, v prodlení se zaplacením kterékoliv části kupní ceny zboží delším než 10 dnů.

7.7. Pokud se společně s objednaným plněním poskytuje i dárek, je darovací smlouva mezi kupujícím a prodávajícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že v případě odstoupení od kupní smlouvy kteroukoli smluvní stranou pozbývá darovací smlouva účinnosti a kupující je povinen poskytnutý dárek vrátit.

IX. Závěrečná ustanovení

8.1. Kupujícímu může být doručováno na e-mailovou adresu kupujícího, není-li stanoveno jinak.

8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) obč.zák.

8.3. Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 obč.zák.

8.4. Informace o zpracování osobních údajů jsou přístupné na webové stránce.

8.5. Smluvní strany vylučují aplikaci ustanovení § 1798 až §1800 obč.zák. týkající se adhezních smluv.

8.6. Spotřebitel, se v případě spotřebitelského sporu může obrátit s návrhem na mimosoudní řešení takového sporu na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha, email: podatelna@coi.cz. Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Tímto bodem není vyloučena možnost spotřebitele obrátit se se svým nárokem na příslušný soud České republiky.

8.7. Vzájemné vztahy a případné spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky, a to i v případě, že vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek (tím není dotčeno ustanovení bodu 8.6 obchodních podmínek).

8.8. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.

8.9. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení obchodních podmínek.

8.10. Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. 3. 2022.